26 martie 2015

Kyra Kyralina

Film de Dan Piţa. Scenariul Ioan Grigorescu, Dan Piţa, regie Dan Piţa. După Panait Istrati, adică din prozele lui. Ioan Grigorescu şi Dan Piţa au luat prozele lui nea' Panait, au rupt paginile care nu le conveneau şi din ce-a rămas au făcut filmul, că nu-i niciun scenariu. Sunt doar nişte secvneţe cu povestitorul fumând în neştire, frunze galbene, dansuri, pedofili şi plimbări prin Lunca Dunării, undeva pe lângă Brăila unde probabil a hălăduit şi a scris ne'a Panait. Am vrut să închidem, că aveam treabă.

Dar a sunt la uşă prietenul nostru Crize Ion, vecin de curte, care ne-a cerut o linguriţă de piramidon ca să-şi facă un cozonac. L-am invitat în living. Până am găsit piramidonul el a văzut video-ul aprins. Zice: Te uitai la Kyra Kyralina!! Da, de unde ştii? Păi, la secvenţa asta eram şi io când am simţit nevoia să ies. Ştii, mai zice, se pune o întrebare: Cum se iau banii ăştia la CNC ca să faci aşa ceva. DNA-ul ăla nu-ntreabă? Aşa, pas cu pas. De ce iau fonduri numai filmele astea, Kyra, QED, Selfie, Rocker, Dşoara Aurica? Că am şi io un scenariu despre piramidonul în viaţa femeilor, lungmetraj, şi sunt şi din noul val.

M-am întors la film. Nişte bandiţi, fraţii lu' nu ştim cine, Florin Zamfirescu şi Costache Florescu umblă cu puştile ca-n Ultimul tren din Gun Hill. Nu trag în nimeni multă vreme şi când o fac ratează de la doi metri, şi-ncepe o gonetă p-acolo.

Sună iar vecinul la uşă că n-are oţet pentru acelaşi cozonac. Zice: Şi io tot la secvenţa asta eram. De altfel vreau s-o bag şi-n filmul meu, ăla cu piramidonul la femei, pentru că este bine filmată, are frunze galbene şi nici urmă de Kyralina, că e mai mişto ea să nu fie în cadru. Dar, de fapt, unde e? Zic: Îl caută pe Dragomir şi chiar aşa era, Kyralina aleargă vreo două ore prin lunca asta frumoasă şi strigă: Dragomir, Dragomir.

Într-un târziu, vecinul a dat telefon la poliţie că n-o găseau ăia pe Kyralina, da' ea era la ospiciu, ne-am dat seama după salonul de spital alb ca Covalactul.

Vecinul ne-a invitat la cozonac. Ne-am dus. Zice: Cum e posibil ca-n secolul 21 să mai faci filme d-astea? Dan Piţa a mai făcut vreun film? I-am spus că nu şi, gustând din cozonac, ne-am dat seama că e foarte bun, mai ales că nu pusese nici unt, nici făină, nici nimic, numa' oţet şi piramidon.

Denis Dinulescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: