08 iunie 2011

Cronica de Suedia - 6

Luna iunie, se stie, e plina de sarbatori, deci de zile de nemunca. Ha ha ha. Adica 10-16 devine 00-00. Tot suedezu' s-a dotat cu stegulete, trompetica si gratar si iese in parc. Cu familia si vecinii de la bloc. Si, ai nabii, nu lasa un pet, o coaja de saminta in urma lor. Din mai soarele sufera rau de insomnii, asa ca ne "bucuram" de lumina de la 4 dimineata pina spre ora 23. Greu cu somnul in conditiile astea. Si cica sa zicem merci ca nu sintem la Polul Nord! De pe 2 pina pe 6 iunie, adica de la Inaltare pin'la Ziua nationala a Suediei s-a facut podul si s-au luat cu asalt parcurile, plajele, paduricile, ma rog, fiecare petic de iarba si de umbra din zona. Ca de umbra a fost nevoie: a venit vara pe-aici, fratilor! Am scos sortul de la naftalina (short, nu shortz) si sandalele, ba mi-am pus si fizicul pe bicicleta si dusa am fost.
M-am preumblat si la Eslöv, cu ocazia unui show aviatic. Am vazut muuulte avioane, de toate formele si culorile, unele venite direct din cel de-al doilea razboi mondial. Au mai evoluat si parasute si elicoptere. Cozi mari la tonetele cu gogosi si cirnati (korv-u' national) si la turul de 5 minute cu elicopterul (gratis, de unde si coada). S-a aplaudat intr-o veselie, s-au strins toate pungile si firimiturile inainte de plecare, iar toaletele alea ecologice au ramas asa pina la sfirsit.

Pe 6 iunie s-au incins petrecerile de cartier. La noi s-a intimplat Backarnavalen (carnavalul de pe deal), la care am fost prezenta 30 de minute, timp de poze si de dat copilul pe tobogan. Am remarcat o tanti care astepta sa-i cada galeata cu apa in cap (v-am zis ca era cald rau) si formatia intrumental-artistica de pe scena (care n-a incaput in poza).

Mai urmeaza Rusaliile, cu ziua de dinainte (Pingstafton) si cea propriu-zisa (Pingstdagen) si ele de sarbatoare si celebrele Midsommarafton pe 24 si Midsommardagen pe 25 iunie. Inca nu m-am lamurit ce-i cu ele (deja miezul verii?). Cert e ca dupa zilele astea incepe sa scada ziua, aleluia! Va tin la curent.

4 comentarii:

  1. "asa ca ne "bucuram" de lumina de la 4 dimineata pina spre ora 23" =))=)) Fericit-o!!!!
    Eu cam de 3 ore ma "holbez" la soarele care sta sa apuna (dar nu o face nici de al naibii) iar acum.... vad ca rasare!!!
    Si vorba ta: bine ca nu stau mai la nord, chiar ca era jale!
    Eu defapt intrasem sa iti "confirm" intrebarea (deja miezul verii?) DA.... pe 24,25 si 26 aici se sarbatoreste Juhannus-ul... (Sarbatoarea luminii- sau noptile albe ptr ca soarele nu va apune) si atunci este miezul verii sau mai bine zis "declinul" ei ;)
    Aici copiii incep scoala pe 16 August deja...

    RăspundețiȘtergere
  2. soro, tre' sa te uiti atenta...parasutele alea nu erau de pe Centura Bucurestiului ?! :)
    cat despre avionele din al doilea razboi mondial, alea-s sigur YAR-uri, ale aviatiei romanesti...stii tu, s-au ratacit, au dat intr-o falie temporala ciudata, de fapt, Romania intreaga este intr-o atemporalitate ciudata !
    dar, ma bucur ca'ncepu sa-ti placa, cumva, viata-n Suedia...macar ne povestesti si noua sa vedem cum se poate trai civilizat!
    apropos, "suedejii" n-au fost obligati sa-l suporte pe Octavian Ursulescu, care sa le preyinte programul artistic si sa citeasca mesajul domnului presedinte al Consiliului Judetean ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nimeni: merci pentru precizari, anul asta o sa traiesc si eu fenomenu' asta. abia astept sa-l relatez, ca se va lasa tot cu plimbari si gratare fara numar.

    RăspundețiȘtergere
  4. unue: cumva imi place, da, cimd e soare si vreme de plimbare - nu ca acu' , am picat iarasi la 15 grade cu ploaie si vint. sigur ca-l au si suedejii pe Ursuleascu lor, da'cine sa-l asculte si, mai ales, sa-l inteleaga??:DD

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: