24 aprilie 2018

Țara Secretelor

Printre zgomotele burghielor, ridicarea mușuroaielor de furnici, ușa liftului, printre stropii de ploaie și nervii întinși la maxim se aude o bătaie la ușă: cioc, cioc, cioc. Mă apropii. Mirosea a halva. Din aia bună cu cacao, vinete și cartofi. Am deschis. Era Generalul Manole Ben Manole prietenul meu. Cu o pălărie roșie. Cu un arc, venea de la trageri mestecând halva. Fără uniformă, un tip anost. Ce faci? Ascult Firepower. Poftim? Ultimul Judas Priest, 2018. Bun. Foarte bun. Nouă nu ni l-au pus la cazarmă. Ai un vin?

Știi de ce am venit? Vreau să înființez cu tine o Agenție de Păstrat Secrete. Are omul un secret și n-are un' să-l țină? Pac, vine la noi. Taxa 50 lei. Noi îl încuiem în fișet și moare acolo sau i-l dăm omului înapoi ca scrisorica la războiu'. Înțelegi? Ce fel de secrete? Păi, de toate. Uite, de exemplu, o nevastă îi umblă bărbatului în palton și-i ia banii. Îi pune sub cămașa din sifonier. Ea vine la noi cu secretul și noi tăcem mâlc, chiar dacă bărbatul găsește banii și secretul nu mai are nicio valoare. Sau copilul ia trei la școală, vine la noi îl băgăm la secret. Părinții lui află din catalog, dar asta nu înseamnă că serviciul ăsta de păstrat secrete nu e valabil, nu funcționează. De la niște bani sau o notă proastă putem păstra secrete politice, sportive, militare, înțelegi? Da. E foarte simplu și ne umplem de bani. Io, ca militar, că păzitor al Contituției pe Neajlov, n-am voie să fac bani, dar tu da. Și extindem această agenție pe toată planeta. Îți dai seama? Se va face coadă. Vom avea de lucru mii de ani de acum încolo, mii de ani. Hoții, pungașii, oamenii cinstiți, femeile cu sânii mari, veverițele, lupii, munții vor apela la noi. Putem face și o aplicație pe telefon. Ai un secret și ești departe de noi sau nu poți online?, îl spui în telefon și gata. Și dacă multe sunt minciuni? Nu contează, sunt minciuni secrete, vom avea o secție separată, secrete din astea de manipulare pe care le vom vinde la ziare, în media. Ne vom juca. Cu banii vom construi pe Neajlov o altă țară, că asta nu mai e bună. Țara Secretelor. Cu ieșire la Mihăilești și la Dunăre prin Giurgiu. Omenirea va fi condusă de aici. Fiecare locuitor al țării noastre va lucra pentru noi, vor fi păstrători de secrete și îi vom specializa în femei, în mere, ce?, n-ai văzut minciuni cu mere?, în pești și așa mai departe. Te bagi? Da. Uite buletinul meu. Ce-ți mai trebuie?

Generalul coboară scările, bum, bum, bum. Îl urmăresc invidios. Putea să-mi treacă mie o asemenea idee prin cap, mie care îmi doresc de trei zeci de ani să mă îmbogățesc. Dar așa e viața. Am închis ușa, Am oprit Judas Priest, cred că de două ori l-am oprit. Sau de trei. Am aprins televizorul și mi-am dat seama că deja am un secret. Nu vi-l spun, aștept să-l depun la agenție.

D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: