03 iulie 2014

Miliţianul Ilie Năstase

Pe urmă am făcut la dreapta ca să ajungem în centru. * Un miliţian ne-a oprit şi ne-a întrebat dacă mergem în centru, ar fi mers şi el. Îl ştiam de undeva, dar n-am vrut să-l luăm, aşa că a rămas să dirijeze circulaţia. * Am coborât pe la Scala, fără o idee babană în cap. Că să mâncăm alune, că să găsim milioanele lui Voiculescu, că să vedem ce-i cu ICA aceluiaşi, aşa că Mihnea, cu care eram, a zis că el a trăit cu Ica şi că nu era de fel bogată. * În focul discuţiei ne-a oprit un miliţian şi ne-a întrebat unde e cinematograful Scala în faţa căruia eram. Noi n-am ştiut, aşa că el s-a supărat şi ne-a amendat şi pe noi şi pe Ica lui Mihnea ceeea ce era nedrept. * Pe miliţian în ştiam de undeva, am remarcat mai devreme, şi i-am spus lui Mihnea: Bă, e cunoscut, e la fel de prost ca toţi miliţienii, îngâmfat, altele. O fi, zice, Mihnea, Ilie Năstase, că a venit de la Wimbledon cu uniforma şi a uitat s-o lepede. Umblă cu ea prin Bucureşti. Ar trebui să i-o confişte. * Mihnea a mai zis: Hai la Pula la festivalul de film, unde se dau în stambă două filme româneşti: Câinele Japonez al lui Tudor Jurgiu şi Bridges of Sarajevo al lui Cristi Puiu, dar tot Mihnea a zis că mergem degeaba că astea sunt festivaluri de mâna a treia la care nu vin decât producţii din Somalia, Uganda şi mai nou România, şi m-a rugat să-i promit că n-am să mai văd niciodată niciun film românesc. * I-am promis. * Era zăpuşeală afară şi miliţianul ne-a auzit vorbind de Pula din Iugoslavia. A scos carnetul de amenzi şi ne-a tras una de 50 de lei, adică sub aia a lui Băsescu de e considerată mită. * Drăguţ miliţianul, înţelegător, aşa că l-am invitat la o bere. Era în faţa noastră berăria Bucur. Am intrat.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: