17 iulie 2013

Cu Grapini prin peşteri

Excursia noastră a arătat cam aşa: am luat-o spre Deva, am mâncat virşli, am cotit spre Simeria, unde am stat într-o grădină cu un miel de ipsos, şi într-un final, mint a mai durat ceva, am ajuns la Geoagiu Băi, aşezare pustie de turişti, cu câţiva localnici agitând cheile unor cazări obscure. * Am băut vin pe care l-am avut la pachet, am ajuns la Almaşu Mare, sat pitoresc, părăsit, verde, frumos şi cam fără apă, de acolo la Râmnic şi uşor spre Reşiţa. * Nu ştiu dacă se înţelege ceva din toată povestea asta, şi mai ales, de ce am făcut-o, dar ne-am plimbat, ne-a văzut ţara, noi pe ea, am luat un radar în nicio localitate, şi am ajuns la Gărâna. * Apropos de radar: poliţistul îţi cere politicos actele, îţi spune viteza pe care ai avut-o şi nu-ţi dă înapoi actele până nu scrii în p.v. că n-ai nicio obiecţie. * Ori nu-i corect. * Şi până nu-l semnezi. * Iar nu-i corect. * Un investitor indian face 100 de săli de cinema în România. În ţara noastră. * Să zicem că face una şi la Bolintin Deal. * Şi acolo ajunge filmul Poziţia Copilului. * Babele satului, când aud că Luminiţa Gheorghiu vorbeşte cu să-mi sugi pula, cu alte alea, încep să râdă, să le placă, să se agite. * Asta îi deranjează pe bătrânii satului, care nu intră la film, ci stai la cârciuma de lângă şi aşteaptă ca babele să iasă şi să facă ce-au auzit pe pelicula care a luat premiul la Berlin. * Dar babele ies şi nu fac nimic, şi atunci bătrânii, supăraţi rău de tot sar la bătaie şi dau foc sălii de cinema. * Aşa va fi şi la Tâncăbeşti, şi la Potigrafu sau la Limanu, ca să ne referim numai la sate aflate pe hartă, că la cele care nu-s nici nu apucă babele să intre în sală că începe vânzoleala de haine şi chiloţi. * Grapini ne invită la turism de peşteri şi saline. * Normal, cum să scapi de ruşinea tablourilor, cu ce brand să mai vii acum să povesteşti că România-i curată şi cum o mai fi când toată lumea a văzut cum Picasoo sau Cezane ard într-o sobă dintr-un sat fără sală de cinema. * Aşa că doamna Grapini ne invită să ne luăm bocceluţa, să punem în ea sare şi slană şi să tursisticim prin peşterile patriei, să lăsăm în urma noastră rupestre şi să vedem filme în satele prin care Raj Kapoor face sex cu babele noastre. * Şi aşa mai departe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: