14 mai 2013

Malmö, capitala Eurovision 2013 – episodul 2



Trebuie spus din capul locului: toată lumea pune osul la treabă! De la copiii de grădiniţă, participanţi la un concurs de desene având ca temă Eurovisionul şi ca premiu bilete la repetiţii, până la biserică, care pregăteşte o mesă a şlagărelor!
Concursul propriu-zis va avea loc pe Malmö Arena (capacitate : 13000 de locuri), iar în centrul oraşului vor fi organizate, timp de 12 zile, activităţi dedicate evenimentului. Pe 6 mai se deschide Euro club (pentru delegaţii şi jurnaliştii acreditaţi) - la Slagthuset, şi Euro Fan Café – în Folkets Park (Parcul poporului), în Pavilionul Moriska. Inaugurarea festivalului are loc pe 7 mai la Euro Fan Café, dată la care începe şi seria de talk-show-uri în care vor fi prezentaţi concurenţii (9 în total). Tot la Euro Fan Café se organizează karaoke, dragshow-uri şi transmisii de la repetiţii (numai pentru fanii acreditaţi). În clubul de noapte Wonk susţin concerte diverşi artişti, printre care şi Loreen, câştigătoarea de anul trecut şi Carola, cea de acum 30 de ani. Tot în Folkets Park vor fi transmise pe ecrane gigantice semifinalele şi finalele competiţiei de pe Arenă şi vor fi organizate, în buna tradiţie suedeză, activităţi pentru toate vârstele (concursuri, spectacole, animaţii…). Pe 12 mai, la Malmö Opera, se întinde covorul roşu în faţa artiştilor şi delegaţiilor. În Gustav Adolfs Torg (Piata Gustav Adolf), între 11 şi 18 mai, se deschide Eurovision Village (Satul Eurovision) într-un cort uriaş (capacitate : 2500 de persoane) unde zilnic vor avea loc reprezentaţii, talk-showuri, transmisiuni în direct ale SVT (Televiziunea naţională suedeză) şi în care se va putea urmări transmisiunea în direct a serilor competiţiei. Restaurantele din Lilla Torg (Piaţa mică) îşi vor prelungi programul, iar la Palladium se organizează un week-end extins (9-12 mai) dedicat festivalului.
Fluturele, simbolul acestei ediţii Eurovision, se va regăsi sub toate mărimile şi pe toate suporturile, iar cei care vor vizita Eurovision Village vor putea pleca de acolo cu… un fluture pictat pe faţă. Clone Loreen, fluturi, coruri şi dansatori vor împânzi, deci, centrul oraşului, canalele şi pieţele cele mai importante. Banii contribuabililor (25,8 milioane de coroane suedeze, adică peste 3 milioane de euro) sunt cheltuiţi judicios şi echitabil, pentru organizarea unei petreceri populare, asigură organizatorii suedezi. Oraşul e relativ mic, aşa că participanţii se vor deplasa uşor dintr-un colţ în altul şi-l vor putea vizita pe-ndelete - de altfel, autobuzele cu sigla festivalului circulă prin oraş de la începutul lunii mai. Asta e concluzia fericită pe care au tras-o şefii delegaţiilor din ţările participante, care au făcut o vizită de recunoaştere în luna martie. Alţi bani (mai mulţi) ar fi costat şi mai multă bătaie de cap ar fi cauzat organizarea festivalului într-un oraş mai mare.
Scena festivalului a fost construită în 12 zile. Şi aici ambiţiile au fost mari, de a crea ceva nemaivăzut. Cifrele vorbesc de la sine : 85  de camioane cu echipament, ecran de proiecţie de 52 de metri lungime şi 8 metri înălţime, 1200 de lămpi pe tavan, 250 de persoane lucrând zi şi, uneori, noapte. Toate acestea pentru a bate recordul de rapiditate în a construi scena festivalului şi a pentru a economisi bani, desigur. Cât timp va fi necesar pentru demontarea ei ? Doar 38 de ore !
Revenind la implicarea localnicilor, trebuie spus că meniul din seara inaugurării festive, pentru 1200 de persoane, este asigurat de elevii de la Şcoala de bucătari din Malmö împreună cu bucătarii de la Operă. Acesta va cuprinde carne de ren, peşte, dar si mâncare vegetariană, foarte la modă în Suedia. 20 de elevi de liceu sunt cobaii Televiziunii suedeze care îşi pregătesc regia transmisiilor (lumini, sunet, etc.) în funcţie de interpretarea lor. Evenimentul se bucură, bineînţeles, de suport naţional, începând cu artişti din multe domenii până la forţe ale poliţiei din întreaga ţară care vor veghea la buna desfăşurare a evenimentului. Malmö nu are reputaţie de oraş tocmai liniştit, iar autorităţile speră ca, graţie Eurovisionului, imaginea acestuia să se îmbunătăţească. Se aşteaptă în jur de 100 000 de vizitatori care ar putea genera venituri cuprinse între 150 si 200 de milioane de coroane suedeze. Cifrele s-ar putea tripla în ceea ce priveşte transmisiunile tv. Rămâne de văzut dacă distracţia va face toţi banii!


De citit si comentat si în Ziarul de Vrancea!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: