25 noiembrie 2023

FOARFECA UCIGAȘĂ DIN ORIENT EXPRES

Astăzi este ziua mea. De fapt nu a mea, semnatarul acestor rânduri, ci a prietenului meu Bedboi Ionescu care m-a rugat să-i povestesc pățania la persoana întâi. Nu vreau să-mi aducă nimeni cadouri, mi le fac singur. Fac 60 de pachete cu fel de fel de lucruri care-mi trebuie sau nu, le numerotez și în fiecare zi, dacă am chef desfac câte unul. Numărul 7. O agrafă de păr feminină. O arunc. Cum o-i fi îmachetat-o? Pachețelul nr 19. Tot o agrafă de păr feminină. Sunt idiot deci. Mai departe. Pachetul nr 23 conține o foarfecă. Frumoasă. Care are o poveste neobișnuită. Acum vreo zece ani am șterpelit-o de la Clarisa, prietena mea de atunci, cu gândul să comit o crimă. Bun. Până aici. Dar unde? Pe cine să ucid? La puțină vreme am citit în ziar că la Moreni oprește, în drum spre Sinaia, trenul Orient Expres. Și m-am hotărât. M-am urcat în tren deghizat în valiză ca să nu bat la ochi. Seara, călătorii se adunau în salonul mare și spuneau povești. Am ieșit și m-am băgat printre ei. Erau o babă, încă o babă, altă babă, cinci moși. Pe baba care povestea cum s-a culcat ea cu Făt Frumos nu mă aranja să-i fac felul. Era frumoasă încă, avea un lighean pe cap de care aveam nevoie la bagaje. Să mă spăl. Pe baba cu părul roșu nici atât. Ea povestea cum l-a ucis pe nepotul ei de 17 ani când l-a prins la furat corcodușe. Ceva m-a reținut, n-am făcut-o. Mi-au căzut ochii pe un moș cu mustață albastră și unghii mov care povestea ceva într-o limbă necunoscută. Nu-i era rușine? Nu-nțelegea nimeni nimic. M-am ridicat, am pus foarfeca în poziție de trage, am ochit gâtul moșului. Și ăla mov. Bufff! Brusc s-a stins lumina în vagon. Beznă. Am scăpat scula, am fugit. A doua zi, toată media anunța crima din Orient Expres. Hm, râdeam. Erau și foto cu moșul sfârtecat de la brâu în jos, ori, eu, nu acolo țintisem. M-am dus la înmormântare, moșul încă povestea. Era vorba de o fată care iubea degeaba, că băiatul nu se uita la ea. Atunci, ea s-a supărat, a luat o foarfecă și i-a băgat-o în ochi. După care mi-a adus-o mie. Asta e!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: