02 septembrie 2014

Ampoiţa 3

Ne-am retras din Alba cu sentimentul c-am făcut ce trebuie. De-am mai fi rămas luam faţa ălora de la Dilema cu festivalul lor, cu cititul lor la care a asistat mai puţină lume ca la noi. Auz că Alfantisu a cântat la vreo patru sute de oameni, ceilalţi la fel. Mă rog. Treaba lor, da' noi dacă ne propuneam să şi cântăm în iile alea strângeam toată Zlatna, Alba, Simeria, Sibiul şi Branul. Aşa că ne-am întors la Ampoiţa. A fost, aşa, un moment de tăcere, că adică ce să mai facem ca să ne menţinem în entuziasmul provocat de ieşirea cu iile. Cornel a zis: hai, să ne batem cu pernele. Şi m-a provocat scurt aruncând cu una în mine. Am luat-o, am dat şi io, da' ne-am trezit că suntem prea bătrâni şi că nici n-aveam destule perne. Aşa că am luat-o spre Cetea, la nişte copii foarte drăguţi, Violeta şi Andrei Sîrbu. Pe drum ne-am dat leapşa, io, Cornel şi Tina Cumva. Că ce-am citit, că nu puteam fi mai prejos decât ăia de pe Fb, care se lăudau că au citit toate cărţile. Cornel zice: Io am citit tot Dumas. Tina Cumva zice: Şi io la fel. Denis zice: Normal că şi io. Acum, fiind puşi la punct cu lecturile, am dat-o pe filme. Tina Cumva zice: Mie mi-a plăcut filmul românesc Macarale. Nu ştiu dacă a fost chiar film sau doar un căcat de melodie de muzică uşoară, da' era super. Cu Ilarion Ciobanu, Florin Piersic, şi Dumitru Dragomir sau cam aşa ceva. Cornel zice şi el: Era şi cu Zelea Codreanu melodia, nu filmul, da' mi-a plăcut şi mie tare de tot. Denis bagă şi el: Aşişderea. I-am dat tel Magdei şi i-am zis de Macarale, că adică la ce concluzie mişto am ajuns noi vizavi de filmul românesc, şi Magda a băgat în receptor melodia: Macarale, macarale argintii, în Ampoiţa să mai vii. Aşa că treceam cu maşina acum prin faţa unui conac, casă parohială, cârciumă, hotel O femeia ne-a invitat la o bere, da' noi n-am băut, că ne aşteptau Violeta şi Andrei Sîrbu. Iată-i la poartă. Frumoşi, foarte frumoşi. O pereche de români cum rar mai găseşti prin ţara asta plină de ţigănie. Stăm de vorbă. Omul, Andrei, ar vrea să facă niscaiva manifestări care să atragă atenţia lumii asupra României de pe meleagurile alea. N-are bani. I-am spus că dacă juca în filmul românesc Macarale avea bani, că ar fi jucat alături de Dorel Vişan, Ion Ţiriac şi Draga Olteanu Matei şi s-ar fi îmbogăţit din drepturile de autor, mamă, mamă. Bem palincă, stoarcem nuci. Prin apropierea casei lor trece o capră veche de tot, credem c-a fost Capra cu Trei Iezi din Creangă, care ne zice: Dacă dragoste nu e, se arde sarmalele. Noi: Hă, hă, hă, şi aşa mai departe.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: