01 mai 2012

Cronica de Suedia - 24

Asta e o cronica de datorii cu de toate, amestecate. O sa fie o cronica lunga, care sa tina de foame pina data viitoare care e... departe, fiind eu in sesiune de teste si in plina campanie electorala in Franta - nu pot sa le urmaresc chiar pe toate.
Am trait s-o vad si p-asta, o alta sarbatoare-pretext de alcoolizare masiva si in grup: Valborg, un fel de Vine, vine primavara, titlu pe care nu-l inteleg, intrucit evenimentul se petrece de 1 mai, iar pe 24 iunie deja se serbeaza (cu beutura inainte mars) fix... mijlocul verii! Bag seama ca pe-aici se numara zilele precum Pristanda steagurile inainte de manifestatie! Ca veni vorba: am fost azi sa casc gura la demonstratia de 1 Mai muncitoresc, unde erau mai multi politisti decit guristi. Noroc cu porta-vocea, care facea ceva galagie, altfel ai fi avut impresia ca nu se-ntimpla nimic. Bine, in parc, la firul ierbii, situatia se prezenta cu totul si cu totul diferit. Unde mai pui spectacolul de diverse muzici populare, totul stropit cu bere si grasime de la cirnati. Am ajuns fix la spartul chefului, cind s-a cintat Internationala pre suedeza. Ba am auzit, din departari, si-o bucata de Allez enfants de la patrie! 
Banuiesc ca poporul muncitor a fost ceva mai rezervat azi, pentru ca aseara si-a dat in petec cu ocazia Valborgsmassafton (ca toate sarbatorile is cu preludiu si postludiu pe aici). Totul e organizat, familistii petrec dupa-amiaza, dupa care parasesc locul de chef pentru ca acesta sa fie curatat si pregatit pentru artileria grea, de noapte. Ok, se aprind si niscai focuri pe dealuri, da' noi faceam chestia asta inca de pe vremea dacilor, asa ca eu, personal, n-am fost foarte impresionata.
De prin ziare aflu pe ce site sa-mi reclam, anonim, vecinii care-si bat copiii - placere care se recompenseaza cu inchisoarea pe aici. Anonim, anonim - pin' la IP, nu? Plus un sondaj de opinie misto: cine-ai vrea sa-ti cinte la inmormintare??
Zilele trecute am dat o fuga in Danemarca si-am facut turism cu masina si aparat foto. Am vizitat Christiania (cartierul hippie din Copenhaga) sub ploaie si castelul lui Hamlet din Helsingor, unde am dat iarasi peste romani - lucru care nu ma mai mira chiar asa de tare, sintem peste tot, frate!
Am iesit la un pahar de apa plata cu lamiie (he, he, de parca ar fi posibil) cu niste suedezi, ocazie cu care am aflat urmatoarele: 1. ca nu e bine sa discutie politica la betie, se aprind spiritele pe spirtiera nationalismului si 2. se toasteaza pentru orice timpenie spusa, asa ca fii, gura, sloboda! Norocul meu a fost ca ne aflam intr-o sfinta zi de joi, fara dezlegare la numarul de sticle, asa ca am scapar ieftin, la miezul noptii.
Or mai veni ele altele.

2 comentarii:

  1. Soro, nu te-nţeleg, bre, cum poţi alde matale să trăieşti într-o ţară ce are asemenea nume de sărbători ?!
    Pe urmă, am cetit , cu nesaţ, că se cam dileşte la sărbătorile lor şi, Sfinte Doamne-Dumnezeule, m-o luatără frica: bre, ăia or vrea să te alcoolizeze !Că prea beau, non-stop !
    Păcat că eşti acoloşa şi ai cherdut căzătura lu' Guvernu Boc, pardon, MRU! Acuma-i guvernu' lu' Ponta şi, nu ştiu de ce , am o presumţire nasoală, rău: în âteva luni o să-l vreau pe Boc premier!

    PS Mă-sa lu' Ponta o dat un interviu în care zîcea că o vrut să-l avorteze, când îl avea pe Victoraş. Nu ne-a spus ce-a oprit-o, dar, lucrul ăsta explică multe !

    RăspundețiȘtergere
  2. ba am trait cazatura lu' guvernu' in direct, pe feisbuc - ca bate pina aici. urmaresc cu interes si invidie hopshashau' romanesc, ce bine ba mai distrati!

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: