16 decembrie 2023

LOVITURA DE STAT ȘI BANCNOTA DE O SUTĂ DE LEI DIN DECEMBRIE 1989

1. Nici nu închizi bine teveul că pe ecran apare gen rez Cătălin Ranco Pițu cu noi dezvăluiri despre revoluția din decembrie 89. Să vă spun cum a fost: În dimineața zilei de 21 decembrie 1989, când cu ocazia marelui miting, noi, armata, aveam în rândurile zecilor de mii de manifestanți de sub balcon cam zece mii de militar deghizați în gravide. Lumea dă-i cu Ceaușescu și poporul și alte d-astea, când s-a auzit promisiunea lui Ceaușescu cu suta de lei. Ori, suta asta de lei era parola pentru începerea revoluției. Militarii au scos baionetele de sub fuste și din ele au început să huiduie, să urle, să chestii. Huiiiii, huooo, și-așa. Cam o sută de manifestanți dinspre barul Atlantic a rupt-o la fugă spre Inter. Restul, sute de mii de oameni au rămas acolo și-au scandat în continuare. De frică? De durere? De necaz? Tot ce am vrut să spun este că revoluția din 89 a fost lovitură de stat militară. Acum, baionetele se află într-un muzeu al baionetelor din Madrid care este închis. 2. Gen rez Pic Partida dezvăluie și el: În sala de sport a Academiei Militare din București, clădire centrală, etaj 4, erau tancurile armatei române. Supravegheau orașul. Aveau ordin să intervină doar când auzeau parola cu o sută de lei. Când au auzit-o, au turat motoarele și au plecat spre Inter. Acolo, vreo-mie de revoluționari umblau de colo colo cu o bancnotă de o sută de lei s-o schimbe. N-avea nimeni. Eu, da, dar aveam în valută, că mă gândem că dacă tot sunt pe tanc să nu mă opresc decât în Canare acolo unde am auzit că umblă gagicile cu covrigi în coadă. Am coborât deci de pe tanc am schimbat suta aia și a urmat un urlet colosal din mii de piepturi: jos comunismul, jos Ceaușescu!! Știți! Tot ce-am vrus să vă spun este cu revoluția din decembrie1989 a fost lovitură de stat. 3. Gen rez Ion Iliescu are deschisă o pagină de jurnal. Citește pentru telespectatori: Din sinergia faptelor zilei de 21 decembrie 1989. S-a auzit un murmur, scrâșnet de baionete, femei alăptând, izvoare conlucrând, motoare de bancomat, chei în contact. Am spus: e momentul, și când a auzit parola armata a început să tragă. Nu se auzea nici pâs, niciun zumzet, niciun plâns, numai gloanțe. Era o frumusețe izvorâtă din dorința poporului român de a termina cu dictaura. Tot ce vreau să spun acum este că fără armată lovitura de stat din 89 ar fi eșuat. Punct.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: