29 august 2022

SWIMMERUL DIN VAMA VECHE

Scociorăsc Vama Veche cu Runa și Indru. Colo un milion de oameni la înghețată. Colo încă un milion se plimbă. Fete, băieți de toate vârstele. Vama e full. N-ai un’ să parchezi, un’ să arunci un ac, un zid de oameni. Praf. Muzică alandala din toate terasele. Eleganță, disponibilitate. Și fetele și băieții sunt disponibili, de-asta au venit. Numai pe profesioniste le recunoști după gențile imitație ținute pe umeri, cu tocuri, duhnind a odicolon naiba știe. Omenirea halește pizza, înghețată, bea cafea, bere, alcool, scovergi, te miri ce în picioare. Din mers. Nimeni nu stă locului, se plimbă, cască gura. Pe plajă un tip înghite flăcări. În intersecție un tip zice o melodie cu ceva voce, ceva haiducesc, ceva despre pensii. Mergem spre Black Sea Film Festival. Pe Plaja de Carte. Care ziua e tot aia cu plaja de nudiști. Seara nudiștii se cară. Scurt metraje. Ne place Swimmer, suedez. Un tip face un accident de mașină cu victimă. Fuge. Se ascunde într-o piscină publică. În bazin babe, moși, copii, antrenori, balene, șoareci naiba știe. Poliția apare că găsesc mașină. Individul nu vrea să iasă și pace. Poliția nu poate intra după el că n-are voie să se dezbrace în timpul serviciului. La ora de închidere, patronul piscinei vrea să-i dea pe toți afară. Dar cum? Că omul nostru nu vrea, știe că va fi arestat pentru fugă de la locul accidentului. Patronul are o singură soluție: să golească piscina. Individul nostru iese din piscină pe una din vanele de evacuare. Scapă. Excelent final. Înapoi în vâltoare. Cea mai mare agitație din noapte este la Mandala??? Pe mașini, pe mese, pe acoperiș, mii de tineri dansează pe o melodie aflu că celebră, foto. Cu versuri mișto: Bă, băga-mi-aș pula, să o ții cu toată gura/Și cu pizda aia bună, parfumată ca o gumă! N-am înțeles versurile de la început, dar mi le-a spus polițista de lângă mine. Care se bâțâia și ea de mama focului. Că ce să facă? Cum să supravegheze situația? Erau singurele versuri ale melodiei și toată tinerimea de-acolo le știa, le zice bucuroasă că așa e, e de la realitate, că ce bine le zice. După Barul din capul satului începea Iris. Cu Compact după. Concerte la unu noaptea. Se auzea un bas încălzindu-se. O tobă. Un milion de oameni într-acolo. La cârciuma greacă din colț cânta pe bandă Mircea Baniciu. Am mâncat trei mici, m-am scobit între dinți, mi-am strâns cureaua de la pantaloni, mi-am pus ochii pe curu’ unei gagici și m-am cărat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: