03 iunie 2022

TOȚI ARE DREPTATE

1. 2 mai-ul e gol. De ziua copilului niciun copil. A fost Ziua Eroului și toți sunt, probabil, acolo. Prin Mangalia. Prin Saturn. La Costinești. În 2 Mai, noi și niște buzoieni. Mașina lor era din Buzău, așa ne-am dat seama. În 2 Mai miroase de amețești a alge stricate. Nu le-a strâns nimeni de peste an. Un strat gros la mal. Un tip îmbrăcat în Batman intră în apă. Merge în larg cam o sută de metri. Salvamarul, aflat lângă noi la singurul bar deshis de pe plajă, îl urmărește cu binoclul. Dacă tipul se-neacă n-are cum să ajungă la el. Tipul din Buzău se ocupă cu detergenții. Cumpără sau vinde. Nu-l credem, pentru că dacă era adevărat dădea cu ei pe plajă și dipăreau algele. Nevastă-sa e o tipă drăguță care are chef de vorbit despre Ucraina. Compătimește tot ce-i acolo. Un munte de compătimeală. Vai, dragă, ăia mor pe capete acolo și noi stăm aici și ascultăm ProFm. Într-adevăr se aude Banii vin, Banii pleacă, și copilul lor urlă că vrea înghețată. În față la Dinamo o tipă ne spune să nu mâncăm la Cherhana, nici la Dinamo, nici la Petya, că numai la Margot e bine. Margot e peste drum și nu traversăm. Șoseaua e plină de indivizi din județul Constanța, câteva mii, care se duc să se înscrie în partidul Reper al lui Cioloș. Mișto e că se citește la fel și d-andoaselea, d-asta ne înscriem, că luptă și de-andoaselea pentru bunăstrea noastră, îmi zice un tip pe care se vede că a fost și pesede și penele și noie al lui Dăncilă și forța dreptei a lui Orban și are barbă și un tricou pe are scrie jos cota unică sus cota unică că e scris la mișto ca să nu se-nțeleagă că cum e. Mâncăm la Petya. Pește, pasăre și-o ciorbă bună. Servesc numai puști de 20 de ani și asta e de bine. Muzica e ce trebuie. Floyd, Stones, Creedence, Cheryll Crow. Nicu, gazda mea, îmi arată un ceas care n-arată nimic. Denis, îmi spune, vezi chestia asta neagră de la mână? Dacă apăs butonul ăsta cadranul se aprinde și-mi arată pașii, tensiunea, insomnia, pipăitul?, insomnia încă odată, și dacă vreau merg și cu bicicleta pe dig. Așa am slăbit 20 kg. Alexandra mi-a făcut o nepoată, Mara. Am fost la Londra și e greu să conduci pe stânga, mi-au dat o bicicletă. Întreb: Și dacă apăsăm pe cadran n-o vedem pe Mara. Apoi, liniște. Cireșele Miței mâncate de grauri, Mimi zicând ceva de niscai trandafiri, Mirela sugrumând o pisică, Mița cum o știm, Nicu cu ochii-n cadranul negru și eu scriind toate astea ca să vă temeți și să nu veniți la mare anu’ ăsta. 2. Coloana de adepți ai Reper a ajuns la Constanța. Sunt deja câteva zeci de mii printre care și buzoienii de care vă spuneam. Dacă știam așa nu vorbeam cu ei. Cioloș luptă pentru cota unică și vrea să dispară odată pentru totdeauna cota unică. 3. La București a ajuns primul tramvai arădean. Va fi în probe cam cinci ani după care va fi trimis înapoi. 4. Coloana Reper s-a oprit acum în dreptul Urziceniului. Câteva milioane de oameni. Ei așteaptă să le dea Ciucă ăia 700 și-apoi mai văd ei. Buzoianul îmi face semn cu mâna. Că adică a avut dreptate. 5. Azi mergem în Vama Veche să vedem cum trec vapoarele cu grâne din Ucraina spre Eforie. N-au ăia nici de pâine, săracii, cum să facă turism?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: