03 martie 2022

TREI SURORI

Cele trei surori Arsene stau la soare pe prispa casei. Sunt frumoase, au fuste lungi. Tabloul e completat de un papagal și un nuc în fundul curții. Papagalul zice leneș: Ce vreme! Cecilia, cea mai mare dintre surori, îi zice: Habar n-ai! Rodica, cea mai mare dintre surori, studentă la pian, zice și ea: Parcă ar fi o vreme în do major. Sorana, cea mai mare dintre surori, cu un felinar aprins în mână, șoptește: S-au schimbat vremurile. Cade o nucă. Pe strada prăfuită trece, de fapt prin aerul încins, trece un cârd de albine. Cecilia zice: Dacă n-ar fi albinele am muri co toții de foame. Rodica: Nu-i adevărat. Dacă mama n-ar munci atunci am muri de foame. Sorana, suflând în feștilă: Să schimbăm vorba. Uite, ieri pe Neajlov a venit un pirat care a întrebat dacă sunt fete de măritat în sat. Cecilia: Cu cine a vorbit? Rodica: Ce te privește? Și era singur, dragă? Sorana: Da. Cecilia: Cum era îmbrăcat? Sorana: Avea șalvari roșii și-o sabie de lemn. Rodica: Zi mai departe. Sorana: A intrat la cârciumă și nimeni n-a știut să-i spună dacă la noi în sat sunt fete de măritat. Și-atunci i-a tăiat pe toți de căpățână. Cecilia: Groaznic! Rodica: Îngrozitor! Sorana: Și asta nu-i nimic. Cecilia: Ce mai e? Rodica: Ce-a mai făcut? Sorana: S-a dus la primărie și s-a culcat cu secretara. I-a făcut doi copii. Cecilia: Doar doi a putut tâmpita? Rodica: Cretina dracului! Am spus mereu! Și? Sorana: Și s-a suit pe cal și-a fugit. Cecilia: În ce direcție? Rodica: Da, în ce direcție? Sorana: Spre Comana! Cecilia: Hai și noi! Rodica: Eu am să iau și pianul cu mine, poate-i cântăm! Sorana: Eu am să-i fac trei copii. Papagalul: Eu mă pricep la pirați, vă voi fi de folos. Și-apoi, cu mine nu-i mare cheltuială că o mână de grăunțe-mi ajung doi ani. Odată mi-au ajuns și trei. Și când eram în puteri papagaloaica mea a făcut cinci păpăgăluși. Unul din ei, Stamate, a ajuns în Congo unde a inventat o mașină cu aburi nefolositoare că se mai inventase una și la Liverpool cu o sută de ani înainte. Și știți ce-a făcut atunci Stamate? Cecilia: Ce? Rodica: Ce? Sorana: Pizda mă-tii de păsăroi, zi odată ce? Papagalul adormise însă. Sforăia. Îi tremurau penele. Una din ele, una roșie ca pantalonii piratului, se ridică în aer. Surorile se luară după ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: