21 august 2021

CARDIO 3, SPANACUL

După stingere, echipe de medici și muncitori ai spitalului formează coloane de mașini. Mai mult camioane. Se duc să culeagă spanac de pe câmpiile din jurul Bucureștiului. Câmpii mari, late, create de autoritățile autohtone pentru funcționarea programului prezidențial SPANACUL, că celelalte programe, așa cum știm, ROȘIA și URTUROIUL n-au funcționat. Echipele culeg spanacul, iarnă, vară, pentru spital. Odată încărcate mașinile spanacul este dus la fabrici de conserve. Cei de acolo îl fierb în recipiente mari de câteva tone. Îl ambalează și-l trimit la spital. La spital, mai bine zis în măruntaiele lui, bucătarii scot spanacul din ambalaj. Îl fierb. Iese ceva negru, un ceai. Nu i se adaugă nimic, nici sare, nici usturoi din celălalt program, nici măcar roșii sau o felie de carne sau ou. Acest spanac ne este adus de prânz în saloane. E foarte gustos dar nu-l mănâncă nimeni. Asistenta îmi spune toate astea. Ea face altfel, are rețetele ei. Îmi dă și mie una: Iei spanac pentru patru persoane. Îl fierbi două zile ca să iasă verdele din el. Mâncărurile verzi nu sunt bune. Așa! Alături, îm alt recipient, ai fiert un pui. Sau îl prăjești. Păsării îi pui condimente. Iese o bunătate. Puiul îl mănânci cu cartofi natur și arunci spanacul. E foarte gustos. Mi-am însușit această rețetă simplă. Pe viitor o luați de la mine contra cost. La ce folosește aceată mâncare, întreb eu neștiutor. Păi, la fixarea oaselor, la vedere, la munte, în avion sau reglează intestinele. Faci caca toată ziua. Aha!! Rețeta asta a făcut înconjurul spitalului. Toți pacienții au vrut-o instantaneu. Ba chiar, au făcut o mobilizare și s-au dus grupuri, grupuri, adică pe secții, în piața Victoriei. Acolo strigă tot timpul SPANAC, SPANAC!! Treceți și voi să-i vedeți. Luați-le rețeta. Odată externați, pacienții se duc pe marile câmpii de spanac. Culeg și mănâncă. Cu nimic că așa e rețeta. Eu m-am dus pe câmpul care-ncepe din Berceni și ține până la Milano. Eu, încă, îmi căutam nevastă și a apărut una de vreo 30cm, verde toată, mirosind a spanac. Nu știu dacă e deșteaptă, că n-am vorbit niciodată nimic, dar de atunci o ducem foarte bine, ba chiar vrem să facem doi copii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: