07 septembrie 2019

Far aways eyes


Porcul citea în livadă Patul lui Procust. Cu o mână, cu cealaltă halea o gutuie. Bună, galbenă, cu puternic miros de piersică. Un altoi. Aruncă cotorul cât colo, închise cartea la pagina 8, la care stătea de cinci ani, şi se uită spre fereastra lui Ionuţ. Ionuţ nu se sculase, aşa că porcul îşi dădu seama că poate să mai tragă o priză de cocaină. Apoi, perdeaua s-a mişcat. Se duse să-l scoale. Hai, te-aşteaptă maică-ta. Ionuţ îşi trase costumul, vezi foto, şi o luă spre dormitorul Amaliei, mama lui şi a porcului. Era deja soare, cădeau gutui.


Foto, arhiva E.M.

Matinal. Da, mamă, că vreu să prind trenul de 7, ăla spre Veneţia. Că acolo, la festivalul de film, sunt Brad Pitt, Mick Jagger, Catherine Deneuve. Înţelegi? Îmi trebuie câte o ieşire. Aici, m-am săturat să învăţ falsuri la şcoală, să tai iarba, să strâng pisicile, să măsor munţii. Am şi io nevoie. Dar abia ai 10 ani, Ionuţ. Ce vorbeşti cu Mick Jagger, de exemplu. Păi, de-ale noastre, de băieţi. Adică, despre Bianca Jagger, chestii, nu pot să-ţi spun. Iar la final, am să-l pun să-mi cânte Far away eyes. Celebră. În ce limbă, mamă? Nu ştiu. Totul e să ajung acolo, că mâine se-nchide festivalul. Hai, lasă-mă. Bine. Dar să-mi aduci de aolo o gondolă. Să ne plimbăm prin curte, printre gutui.

Cu gondola adusă de Ionuţ, făceau acum plimbări prin ogradă. Culegeu gutui şi le duceau pe malul celălalt al Neajlovului, la Vadu Lat. Primăria din Vadu Lat dimpreună cu cea din Clejani rechiziţionaseră rapid gondola şi o transformară în Bac. Cu nişte sfori groaase, cutare. Amalia şi Ionuţ transportau cu bacul gutui, rechizite şcolare, beţe de schi, peşte proaspăt, lemne, roşii din programul guvernamental Nicio masă fără roşii, pe dl prof de fizică atomică, pe noua de geografie, cărbuni, jar, prune, ţuică, alune, cafea. Cei doi se îmbogăţiră.
Ionuţ strânse banii şi-l chemă pe Mick să concerteze în Lunca Neajlovului. Acum, în fiecare seară, printre altele, se aude doar Far away eyes. Ce-nseamnă!

D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: