17 septembrie 2016

Nicu

Prin anii 70 ai secolului trecut Nicu, Nicolae Meteescu, a venit la mine și mi-a zis: Bă, tre să scrim o carte polițistă. Io, tu și Mihai Ivanov. Uite care-i acțiunea: unii fură, alții îi prind, mai e și o gagică, ba chiar două, că dacă sunt femei acțiunea e urmărită, citită. Și facem așa: tu iei capitolul cu furturile, Mihai p-ăla cu femeile, io bag atmosferă. Se cer romane polițiste, d-asta zic să scrim unul, că-l facem repede în trei. Am vorbit la Cartea Românească și ni-l scot pe loc.

Nicu era un băiat deșirat, slab, cu nasul mare și-l credeai.

Prin anii 80 ai secolului trecut, deja cu copii amândoi, Luca și Miron, Nicu a venit în curtea în care stăteam la 2 Mai și mi-a zis: Bă, tre să mergem cu Dacia ta la furat de pui proaspeți de la Avicola Limanu ca să avem ce da copiilor să halească. Șusta am aranjat-o io. I-am dat lu unu doo damigene de vin și ne aruncă peste gard trei zeci de pui pe care-i împărțim.

Așa am făcut, pentru că Nicu era un băiat tare bun la suflet, n-ar fi lăsat pe nimeni să moară de foame.

Revelionul 79-80 al secolului trecut l-am făcut la Valea Călugărească, adică la Nicu acasă, care a venit la mine și-a zis: Bă, io fac haleala, tu programul artistic și aduci toată muzica ca să avem ce dansa. Fără dans revelioanele-s un căcat. Am pus bradul în curte, în vie, am dansat, ne=-am izmenit, țin minte și acum revelionul, că a duduit toată Valea, că mașinile care treceau spre Buzău opreau și ziceau: Bă, ce gagici, bă, ce băieți.

Era normal să zică așa, pentru că Nicu era generos, prieten desăvârșit cu mine, Mihai, Eugen Chirovici, Olga, Maricica, Lucica.

În prima zi de după revoluție, Nicu a venit la mine și mi-a zis: Bă, să scoatem un ziar, îi zicem Secunda. Cu cine? Păi, io, tu, Eugen Chirovici, Călin Angelescu, Florin Iaru, Andreea Pora, îl aducem pe Cristoiu și mai vedem noi. Am vândut Secunda în Romană până ni s-a acrit, dar săptămânalul nostru nu a avut succes. De mirare.

Prin anii 92 ai secolului trecut, Nicu a venit la mine și mi-a zis: Bă, Denis, să scriem o piesă de teatru. La mine, la Valea. Ne-am dus, și după trei săptămâni printre butoaiele din crama lui am scris Dacă dă Dumnezeu și plouă, piesă jucată la Teatrul Mic din București, regizată de Dan Micu, cu Poldi Bălănuță, Mitică Popescu, Sebi Ștefănescu, Coca Bloos, Cătălina Mustață, Ana Maria Călinescu. A fost un succes.

După succesul de la Mic, Nicu s-a mutat definitiv la Valea Călugărească. Unde a făcut un vin pe care l-am băut cu mare plăcere. Pe care-l bem și acum când nu mai e printre noi. R.I.P.

Denis

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: