25 mai 2022

PIRATUL DIN IZVORU

Cum te uiți de la casa noastră din sat Izvoru, județ Giurgiu, spre lacul Drăghicești, în față este biserica, o casă și un cimitir. Cimitirul privat Năvală. Unul Năvală de prin Timișoara, n-are importanță, a murit p-aici și și-a făcut cimitir. Între casă și cimitir este o bancă. Stau pe ea și aștept câteodată să treacă cineva ca să pot vorbi cu el despre editorialele lui Andrei Pleșu. După vreo trei ore, cum ar fi ieri, lângă mine se așează Ileana, vezi foto, fată frumoasă, paznicul cimitirului. Deschide discuția: Azi noapte a fost ceva zarvă în cimitir. Mi-am luat pușca și m-am dus lângă crucea unuia Grigore. De acolo se auzea. Din groapă. Grigore ăsta a fost cel mai vestit pirat de pe Drăghicești. Și singurul. Venea lumea să pescuiască, el apărea cu sabia, ca n-avea barcă, hăcuia în dreapta și-n stânga, lua peștele și fugea cu el la Giurgiu să-l vândă. S-a-mbogățit. În noaptea cu pricina, își scosese cufărul plin cu aur și-și număra averea. Milioane. Și de euro și de dolari. Dar în cufăr mai erau și diamante, și argint, ceasuri, mașini de lux și două iahturi. Ăilalți din cimitir, îngropați de ceva vreme, au început să se foiască. Voiau și ei bani, erau săraci și voiau să-și dea copiii la școala din Gogoșaru, să ajungă ca Petre Ghelmez. Vă dați seama! Au ieșit din morminte bărbați tineri, femei frumoase. Ce bătaie, ce bătaie a fost. Vă dați seama! Eu atât am așteptat. Mi-am luat pușca și m-am oțărât între ei. Bă, am strigat, nu mișcă nimeni! Am tras două focuri în aer. Am tras trei. Peștii din lac s-au speriat. S-a iscat furtună. Tsunamiul a distrus gardul dinspre lac al cimitrului. Banii, care erau din hârtie, au început să zboare. Care nu, nu. Mamă, ce-a fost, vă dați seama! Eu am luat lingourile de aur. Câteva mii. Brusc a tăcut. Privea undeva departe. Zic: Și de ce-mi spui mie toate astea? Zice: Păi, poate scrii o carte. Cu semn de carte din ăla mare cum am văzut la cărțile de la Gallimard. Poftim? Ileana a tras un foc de armă și-a râs. Da, ca la Gallimard și-a dispărut în verdeața lacului. Așa mi s-a părut.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lăsați răspuns aici: