22 aprilie 2007

De ce am iesit in Piata Universitatii dupa demiterea Presedintelui

In primul rind am vrut sa-mi demonstrez mie ca pot iesi din starea de indiferenta, ca mai pot simti ceva, ca mai pot avea o reactie la cele ce se intimpla in tara mea. Am cautat o confirmare la oamenii din jurul meu, am vrut sa ma amestec in multime pentru a umple de energia colectiva, pentru a gasi un scop care sa ne aduca impreuna, un singur strigat care sa se auda clar si deslusit. Am iesit din casa pentru a nu-mi reprosa ca am continuat sa vad ceea ce-mi arata altii, sa ascult ceea ce-mi spun altii si sa gindesc asa cum altii mi-o cer. Pentru a-mi demonstra ca nu-mi mai e frica sa spun ceea ce gindesc, public, in marea Piata a Libertatii. Nu am cerut coborirea nimanui din inaltele scaune, am aplaudat doar curajul unui om care a venit sa ne vorbeasca, desi manifestantii au fost putini si nu foarte convingatori. Urmarisem toata ziua, cu groaza si dezgust, cele intimplate in Parlamentul Romaniei. Mare respect pentru aceasta institutie nu mai am de cind cu spectacolul de rusine nationala din decembrie, in momentul in care Presedintele Romaniei condamna in mod public comunismul. De cind un personaj de sinistra reputatie a pus la cale momente de circ politic penibil, sub limita oricarei tolerante. Acest personaj care in momentul votului pentru suspendarea Presedintelui facea reverente publicului inscaunat in Parlament si telespectatorilor alegatori. Acelasi personaj care, in declaratia de presa de dupa vot, improsca deja cu noroi participantii unui miting care nici macar nu incepuse, etichetindu-i drept „urinistii lui Bivolaru”. Intimplator cunosc membri din asa-numita „miscare a lui Bivolaru”, oameni pasnici si de bun-simt care nu m-au jignit niciodata cu propunerile si comportamentul lor (de altfel nu au facut nici cel mai mic gest de racolare), care nu-i dispretuiesc pe cei „normali” si au un grad de toleranta iesit din comun. Ca sa nu mai vorbesc de celelalte discursuri contra, de fostii „prieteni” care acum aruncau vorbe grele si inveninate, de rinjetele lor de satisfactie cind aruncau bilele in urna sau pe linga, o veselie sfidatoare care era al naibii de nelalocul ei si nu prevestea declaratiile sobre si un pic funebre de dupa vot. Ei bine, acest personaj m-a facut sa inchid televizorul si sa ies din casa. Si nu am fost singura. Am fost cu prietenii mei in Piata Universitatii si am putut vorbi, fila „securisti”, ride, minca covrigi, face poze, aplauda si ne lasa invaluiti, pret de citeva minute, de carisma exceptionala a unui om. Desigur, ne asteptam la mai mult. Dar aceasta manifestatie a fost atit de premeditata incit instalatia de sunet abia mergea. Discursurile erau spontane si anonime, strigarile banale, iar pancartele rudimentare. Au cascat gura si cersetorii de la metrou, insa erau si straini, persoane imbracate la 4 ace si acea doamna care incerca sa ne convinga ca sintem prea tineri ca sa stim cum merg treburile in politica si ca ne-am ales gresit personajul de sustinut. N-am vazut mineri, nu m-a obligat nimeni sa strig nu stiu ce, sa sar la bataie, sa fac declaratii de dragoste sau sa ma inscriu in vreun partid. Cu toate acestea am simtit ca particip la un moment istoric, nu doar ca privesc un film la televizor, ca pina acum. Si asta m-a facut sa ma simt bine. Doar ca actualul Presedinte interimar al Romaniei este cel care a permis ca Presedintele de drept sa fie batjocorit in Parlament. Si asta doare. Probabil ca ati sesizat ca aceasta este singura fraza in care mentionez numele lui Traian Basescu.

4 comentarii:

  1. sa-i ia naiba pe toti cei care au lansat circul la care asistam... sunt profund dezgustat de ceea ce s-a intamplat in saptamana care a trecut... bataie de joc fata de noi alegatorii... inca o data ni se arata ca ne ducem degeaba la urnele de vot...

    RăspundețiȘtergere
  2. In mod exceptional si din lipsa de cont gmail a expeditorului, iata un comentariu pe care il public sub numele meu (sa-mi dai cincizeci de mii ca ti-am inlocuit diacriticile, altfel iesea o mare varza neinteleasa):

    Nu-mi place ce se întâmpla în România. Daca n-ar fi un gest atât de gratuit, asta aş scrie pe buletinul de vot, la referendum.

    Nu-mi place ca nu mai pot avea, public, îndoieli. Nu mai pot discuta politica cu cunoscutii fara sa am o pozitie clara pro sau contra. Nu-mi place ca se ridica tonul. Nu-mi place ca pasiunea a copleşit ratiunea şi ca, în lipsa de argumente, se pun etichete. Nu-mi place ca oamenii ies în strada şi cred ca au gasit Mesia politicii româneşti. (De altfel, personal, nu cred ca Mesia a venit vreodata sau ca va veni... dar asta e alta poveste...)

    (E adevarat ca unii se duc sa manânce covrigi , dar n-o sa comentez despre asta :-)

    Nu-mi place antiteza aceasta Basescu-Tariceanu, cu PSD-ul în sinteza. Puyini mai judeca limpede, din perspectiva institutionala, putini mai vorbesc despre separarea puterilor în stat sau despre limitele Constitutionale. Toti vorbesc despre oameni, de fapt, despre duşmani. Nu-mi place ca dupa acest val care va trece nu vom fi învtaat nimic.

    Eşti cu Basescu sau eşti cu Felix Motanul, eşti cu Basescu sau eşti cu oligarhii petrolişti, sau mai rau, cu nenorocitul ala de Vacaroiu. Nu se poate sa nu fii cu Basescu fara sa fii cu cineva, de partea cuiva. Asta nu-mi place.

    Nu-mi place ca un singur om crede ca are mai multa dreptate decât 322 şi mai multa legitimitate decât partidele. Nu-mi plac mesajele populiste, nu-mi plac mesajele simple care fac „boborul” sa vibreze aiurea.

    Nu-mi place ca premierul a început sa deschida gura numai dupa ce şi-a schimbat consilierii de imagine şi nu-mi place ca oamenii de comunicare fac agenda publica. Nu-mi place discursul lui morcovit şi nici faptul ca nu poate sa vorbeasca liber.

    Nu-mi place ca-i reformam numai pe unii. Dar nu-mi place nici ca datorita lui Basescu toti miniştri PD au fost buni. Pentru doritori vin cu exemple concrete. Nu-mi place ca liberalii n-au avut bunul simt sa aduca nişte oameni capabili în Guvern.

    Nu-mi place populismul ieftin. Citez : „Vreau sa fie un mandat dedicat voua, chiar daca asta înseamna disputa”. Multumesc domnule Basescu. Sunt de-a dreptul flatat, da’ acu’ tre’ sa ma intorc la munca. La revedere!

    “Parlamentarii e rai, nene (cu Basescu). Parlamentarii e nişte javre!”... parerea unui cetatean român dat la televizor. Şi omul a votat şi el, probabil, pentru lista PSD. Şi daca ar fi vot uninominal, l-ar vota cu drag pe Becali. Da, unii parlamentari n-au ce cauta acolo. Ma preocupa aceasta problema. Dar aceasta chestiune nu va fi rezolvata votându-l pe Basescu, nici, neaparat, introducând votul uninominal. Lucrurile nu sunt aşa simple, şi nu-mi place când unii le fac sa para astfel.

    Nu-mi place instigarea oamenilor împotriva unor institutii care reprezinta totuşi democratia, nu-mi place adunarea sub drapelul reformei fara fond. Daca Basescu şi-ar fi dat demisia şi liberalii, PSD sau altii ar fi încercat sa-l împiedice sa candideze m-aş fi dus sa-l sustin. Asta îl facea sa fie putin altfel, aşa cum l-am apreciat când şi-a dat demisia din Parlament ca sa poata fi cercetat. Acum e chit cu Tariceanu.

    În rest, Basescu poate sa ma iubeasca la nebunie. Ca cetatean, ma întreb daca are mandat sa ma iubeasca. Am avut poate prea multe discutii cu oameni aleşi prin vot direct care îşi interpretau mandatul de patru ani dupa cum îi taia capul. Vorbesc aici de primari. O alta discutie, de asemenea. Anyway, n-am nevoie sa fiu iubit de Basescu, de Tariceanu sau de Geoana.

    Nu pot sa nu ma întreb ce se va întâmpla dupa referendum? Ce se va întâmpla dupa ce Basescu se va întoarce la Cotroceni? Ce se va întâmpla la Palatul Victoria ? Ce se va întâmpla în Parlament ? Vom fi oare mai întelepti, va însemna o reaşezare a institutiilor democratiei în România ?! Scapa „boborul” de aceasta pasiune pentru salvatori ?! Cautam în continuare barbati, sau un sistem politic ?

    Mai reflectez, dar acum am îndoieli...Daca aş vota azi, aş vota împotriva.

    Dorian

    RăspundețiȘtergere
  3. aida, sensul vietii mele, ai fost la un miting unde participau membri cotizanti PD...la ce te asteptai?:))

    RăspundețiȘtergere
  4. "Il vad pe Ceausescu cum se transforma in Iliescu in Constantinescu iar in Iliescu apoi in Basescu.
    Terminatia escu in cap imi cade grea e tare iarba asta sau ce p*** mea". Parazitii.
    Ma intreb uneori, cu ce a gresit tara asta de e nevoita sa suporte in fruntea sa oameni precum cei de mai sus? Cu ce e mai breaz vre-unul dintre cei de sus?
    Ceausescu - nu mai comentam, se stie;
    Iliesu - neocomunist, bun politician dar din pacate ne-a dat inapoi cu 15 ani;
    Constantinescu - care Constantinescu??? Tara a fost un dezastru pe vremea sa...
    Basescu - marele demagog, presedintele "one man show", vorbeste bine "boborului" si isi formeaza proprii sai oligarhi pe care ii conduce astfel incat sa aiba "vesnic" puterea si controlul.


    Asadar..."Il vad pe Ceausescu cum se transforma in Iliescu in Constantinescu iar in Iliescu apoi in Basescu.
    Terminatia escu in cap imi cade grea e tare iarba asta sau ce p*** mea".(Parazitii)

    RăspundețiȘtergere

Lăsați răspuns aici: